älska mig tillbaka!!!

Älska mig tillbaka

 

I begynnelsen skapade jag himlen och jorden. Jag skapade myrarna, sjöarna och snöklädda alptopparna. Sen skapade jag sumpbävern och näbbmusen och geparden.

Men det kändes ändå som om något saknades.

Då skapade jag mannen och för att han inte skulle vara ensam gjorde jag kvinnan .

Jag lärde dem att älska varandra och ha överseende med varandra med deras fel och brister.

Jag lärde dem också att de båda behövs för allt ska fungera bra.

Vi hade en fin tid tillsammans.

Men så började de bygga upp murar som skilde dem från varandra..

Och från mig. De glömde bort att jag älskar dem.

Jag försökte nå fram till dom genom min skapelse vinden som svepte omkring och svalkade dem om sommaren och jag viskade att jag älskar dig.

 Eller smörblomman som växte klar och gul se på mig jag älskar dig eller katten som kom strök sig runt benen kurr kurr jag älskar dig.

Jag försökte skrika åt dem. Jag älskar dig.

Gud älskar dig.

Men de blev rädda och drog sig ännu längre bort. Då viskade jag i Stället jag älskar dig Gud älskar er.

Men de hörde mig inte. Vad skulle jag göra??

 Jag vände mig till mina änglar.

Änglar vad ska jag göra hur ska jag kunna nå mina barn?

Änglarna sjöng du är helige du är den helige du är den helige

Tyst sa Gud Visst är jag den helige men vad hjälper det om jag inte kan nå mina barn,

Jag hade försökt med allt jag hade ropat jag hade viska men inget hade hjälpt.

Jag visste inte vad jag skulle göra för att skapa kontakt med mina barn igen.

Jag började skrika som en bebis .

Människorna började att leta .

Ja visst det var så jag måste göra jag måste bli som ett barn som behövde uppmärksamhet

Och kärlek.

Så jag kom till ett fattigt par i ett stall en natt de gav mig värme och kärlek .

Och när de vände sig bort ifrån mig så skrek jag igen här är jag älskar er

älska mig tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0