hej nu var det dax igen!

ett bibelord till oss

Jesus botar den blinde Bartimeus

46 De kom till Jeriko. Och när Jesus lämnade staden tillsammans med sina lärjungar och en stor folkskara, satt en blind tiggare vid vägen, Bartimeus, Timeus son. 47 Då han fick höra att det var Jesus från Nasaret som kom, började han ropa: "Jesus, Davids son, förbarma dig över mig!" 48 Många sade till honom strängt att han skulle tiga. Men han ropade ännu högre: "Davids son, förbarma dig över mig!" 49 Jesus stannade och sade: "Kalla hit honom!" Man gjorde det och sade till den blinde: "Var vid gott mod. Stig upp! Han kallar på dig." 50 Mannen kastade då av sig manteln, sprang upp och kom fram till Jesus, 51 och Jesus frågade honom: "Vad vill du att jag skall göra för dig?" Den blinde sade: "Rabbuni, gör så att jag kan se igen!" 52 Jesus sade: "Gå, din tro har frälst dig." Och genast fick han sin syn och följde Jesus på vägen.

Jesus ställer samma fråga till dig fundera på allvar på den

vad vill du att Jesus ska göra för dig?

han vill hjälpa dig och mig.

Kommentarer
Postat av: jenny

TAACCKK vad fina ord=)...ja men som alltid efter något fantstiskt så brukar det följa lite kamp men det fixar jag ..har juh som sagt en enorm hjälp ( herren ).Så hur är allt med dej?Föresten kan man hittta bibeln någonstans på nätet?

2010-08-15 @ 22:21:04
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: jenny

Hejsan. Tack jag ska ta och läsa det där=).Jo jag vet han gör det ,och det är hetl fantstiskt=).Tack vad snällt av dej=).

2010-08-16 @ 13:05:53
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0