Ett år sedan

Jag heter Tomas Fredriksson bor i Tuna tillsammans med min fru Cordelia. Nu är det underbart att vi har sommar igen. Det är fantastiskt att vi får ha årstider. För ett år sedan tyckte jag att jag hade ett perfekt liv, en underbar fru, ett bra jobb, ja allt var bra. Men då helt plötsligt slogs fötterna undan för mig. Det hände det saker som jag fick uppleva den sommaren som man inte brukar varje år.

Det var så att jag fick en aortadissektion. Med andra ord: kroppspulsådern sprack. Den är uppbyggd vad jag förstår med tre lager och nu var det innersta lagret som sprack. När den sprack så slet den sönder en klaff i hjärtat som gjorde att jag inte fick riktigt syresatt blod i kroppen eftersom blodet rann tillbaka. Så jag fick ligga i en respirator i 10 dagar plus några veckor på sjukhuset. Sedan i september så gjorde dom en operation när dom bytte ut en del av min aorta och sydde fast aortaklaffen igen.

Vilken fantastisk sjukvård vi har!

Jag tillhör Furuhöjdskyrkans församling så för mig var det naturligt att be om förbön. Redan när började bli sjuk så skickade jag ut några sms om att jag var dålig så be för mig så skrev jag ungefär. Sedan när jag hamnade på sjukhuset meddelade min fru några i församlingen att det var riktigt illa och dom satte igång att be för mig. Dag och natt bad dom, att jag skulle få leva och att jag skulle bli frisk. Och det var inte bara dom i ifrån Furuhöjden som bad, utan mina vänner i Estland, Rumänien, Moldavien, Indien, Östervåla, Borås och personer på många flera platser över världen. Så många böner bads för mig. Bönerna behövdes verkligen, för jag var väldigt nära att dö. Deras böner gjorde susen och Jesus hörde deras bön och svarade. Läkarna sa att du har minst 6 månader som du måste vara på sjukhuset men den 6 augusti kom jag hem och den 25 september opererades jag. Jag fick veta att jag skulle få börja arbeta lite igen tidigast i början av det här året, men 1 december började jag jobba halvtid och ifrån 1 januari på heltid. Det är för att dom bad för mig och att Gud svarade på bönen som jag kan skriva detta. Jag skulle nog inte finnas nu annars. Jesus har förändrat mitt sätt att se på livet och inte ta allting för givet.

Vad tror du på? Jag tror på en levande Gud som svarar på bön och vill hjälpa mig. Och han vill hjälpa dig också får han det?

Kom till Furuhöjden och fråga oss som finns där varför vi tror på Jesus. Vi vill svara på din fråga efter bästa förmåga och dela med oss av vad Gud har gjort för oss var och en.

Ta inte livet för givet, utan se till att du har det rätt ställt med Gud.

Guds rika välsignelse önskar jag dig.

 

Tomas Fredriksson


Kommentarer
Postat av: Linda

jätte fin text. slutet var starkt!

2009-07-12 @ 18:12:56
URL: http://sakkii.blogg.se/
Postat av: Anita

Ja, visst är det fantastiskt! Gud är mycket större än vi någonsin tror eller nånsin kan förstå. Och han vill oss bara gott!

2009-07-16 @ 22:58:44
Postat av: jenny

Tack vad gulligt ahaha säg inte för mycke nu jag har nämligen en vännina som bor i uppsala burkar svänga förbi där då och då hehe men de skulle va himla trevligt! Åh vilken berättelse tack gode gud för att du är här med oss nu och att det gjick så bra och så himla fort ! det är no lätt att man begränsar sej tror att gud han har begränsningar som vi men det har han inte han kan göra allt som för oss är omöjligt och det är helt fantastiskt och så underbart vi är såå lyckliga som har honom i våra liv att han älskar oss!

Det glädjer mej att höra att så många bad för dej måste kännas så otorligt mäktigt så kärleks fullt!

Din fru hade verkligen ett vackert namn måste jag säga såhär mitt i allt hehehe!

2009-09-01 @ 18:45:29
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: jenny

jag länkar dej från min sida nu så jag inte tappar bort din blogg den var grytm läsvad vill du jag ska ta bort den så gör jag de

2009-09-01 @ 18:48:08
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: Färjan-Ruth

Gud välsigne Dej!Kram. Färjan-Ruth

2009-09-07 @ 09:58:15
URL: http://boatpastor.wordpress.com
Postat av: En tankte bara..

En tanke bara.. Du menar/tror alltså att de läkare som opererade dig inte hade något med saken att göra att du är här idag?? Låter som du lägger hela bragden på din "frälsare"? Inte för att vara otrevlig eller klanka ned på DIN tro men jag är lite skeptisk till om du värkligen hade varit här idag om du stannat hemma när du blev sjuk och ändast bad dina vänner be utan att uppsöka en läkare som är lärda efter darwin och ej "gud"..

Bara en tanke..

2010-03-28 @ 10:55:59
Postat av: Maria

Hej Tomas Underbart vittnesbörd, och Gud skall ju ha äran. Visst har vi jordiska läkare men först o främst har vi troende en Gud som gör under och säkerligen arbetar tillsammans med sjukhusläkarna , det har jag själv fått erfara.

Tänk om fler människor kunde förstå vilken Gud vi har! Blessings/Maria

2010-08-24 @ 01:58:18
URL: http://http.//www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0