Lagspelare!

Är du en lagspelare? hörde en riktigt bra sak idag som tog tag i mig.
Våran Pastor är en riktigt lagspelare att jobbat i våran församling i minst 20 år slitit kämpat han har nog skrattat en del och han har också gråtit en del av förtvilan. Han är väldigt trogen sitt lag alltså herrens lag när Herren kallar så går han vilket föredöme våran Pastor är. Ni som vill veta vad han heter Lasse leven.

MIn fundering blir automatiskt är jag en lagspelare eller är jag solospelare?
jag vill vara en lagspelare som jobbar sliter för mitt lag som aldrig ger upp. som alltid ger 110% på banan för det är det värt.
om man tittar på Jesus så var en riktig lagkapten att ledde sitt lag vidare i vått och torrt och så han var så trogen sitt lag så att han tog för sitt för att vi skulle kunna bli riktiga lagspelare.

Vill du bli en lagspelare?
Du är välkommen med i Jesuslaget och du behöver inte provspela för att komma med i detta lag du behöveer bara be denna bön

Jesus, jag kommer nu inför dig, jag kommer med all min synd och skuld. Jag vill lämna mitt liv i synd och ber dig att förlåta mig allt. Jag tror att du dog för mig och mina synder på Golgata, att du dog och uppstod, för att jag skulle få liv och att jag nu skall få del av denna uppståndelsekraft till mitt nya liv. Herre jag ger dig mitt liv och ber att få följa dig under resten av mina levnadsdagar. Du är min Herre, min Frälsare och min Gud. Jag ber att du skall omsluta, skydda mig och ge mig din underbara frid. Jag ber så i Jesu namn, Amen!

skicka gärna ett mail eller en kommentar att du bad denna bön och ta kontakt med en kyrka där du bor.

många kramar till dig
bamse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0