till min bäste vän

Till min bästa vän:


Va skulle jag varit utan dig? Mitt liv skulle varit ett enormt misstag.Jag var förlorad men jag hittade liv.

Du som älskar mer en någon annan.

Du som har plats i ditt hus för alla, även för mig. Va kan jag säga mer än att tacka dig.

Du har gjort mig glad. Du har gjort mig så underbart. Jag älskar dig mer än någonting ánnat i det här världen.

Att veta att jag fick en chans att leva, en chans att le, en chans att älska.

Det finns inga ord som kan beskriva min kärlek till dig. Jag vet att jag aldrig skulle varit det jag är just nu,

om du har inte kommit i mitt liv och räddat mig från allt ond. När jag går åt fel håll,

Du rättar mig. När jag är på väg att falla du reser upp mig. När jag gick förlurad

Du sträckte din hand och räddade mig. När alla var emot mig och ingen ville vara med mig, då var du där.

Jag visste det inte då, men jag vet det nu. Det var så nära att förlura hälsan men du var min läkare.

Du är min vän, min bästa vän och jag älskar dig över allting.

Ingen i världen kan ta din plats i mitt hjärta i mitt liv.

Det platsen tillhör bara dig. För alltid. Snälla, lämna mig aldrig. Va med mig. Led mig.

Du är mitt allt, du är mitt liv. Utan dig är jag förlurad, men med dig har jag ett evigt liv.

Tack för att du renat mig, tagit bort min synd. Tack för att jag få komma inför ditt ansikte med glädje och frimodighet. Att jag kan sjunga och prisa dig.

Du är det bästa som har hänt mig.

 

Jag ropar: "Välsignat vare ditt namn, namn som är över alla andra namn, namnet Jesus" Jag älskar dig min bästa vän, jag älskar dig min Gud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0